Webbtjänsten - en bro till kundens hjärta

Skapar man en uppskattad tjänst får den en stor betydelse hos användaren och ger dig som företag nya möjligheter att komma dina kunder väldigt nära. I detta frukostseminarium berättar Julia Lorenz och Mikael Svensson om hur allt hänger ihop och vilka oanade effekter en välriktad webbtjänst kan ge – för användaren men också för hela er verksamhet.

För oss på Kodamera representerar begreppet webbtjänst en lösning där man som användare har ett eget konto och man kan logga in och skapa sitt eget innehåll. Med en webbtjänst är användarna självgående. En webbtjänst tas ofta fram för att fungera som ett verktyg för en specifik målgrupp och ett specifikt problem. Julia och Mikael kommer att presentera exempel på utmaning, lösning och resultat från ett av Kodameras aktuella case med vår kund Ebeco.

Om Julia

Julia Lorenz sprider värme och försöker att vinna elinstallatörers hjärtan på Ebeco, i rollen som marknadschef sedan 2012. Julia är designingenjör från Luleå som först efter universitet insåg att marknadsföring och kommunikation är det roligaste som finns och har därför jobbat med det sedan 2006. Förutom en stor kärlek till prylar och teknik älskar hon sin bil, friluftsliv, löpning, Bukowskis market, fula mobilskal! och att odla små plantor.

Om Mikael

Mikael Svensson har arbetat på Kodamera med projektledning, webbstrategi och UX sedan 2010. Mikael har en civilingenjörsexamen från Chalmers och har arbetat i branschen sedan 2007. Förrutom sitt brinnande intresse för webb och digitala medier har han ett stort intresse för de senaste prylarna och är gitarrist i hårdrocksbandet Baby Jane

När

Onsdag 18 mars 2015

Vi bjuder på frukost från 07.30 fram till 08.00 då seminariet startar. Efter seminariet finns tid för diskussion och samtal fram till 09.00. För dig som vill stanna längre är du välkommen.

Var

Hos Kodamera 

på Första Långgatan 16 i Göteborg.