Artikel
Götefors Porslin lanserar ny internationell webbshop på Shopify
Götefors Porslin, det svenska designvarumärket med kollektioner som Selma, Botanica och Fairytale, lanserar nu en ny webbshop tillsammans med Kodamera. Med Shopify som plattform får företaget en modern, användarvänlig och internationellt anpassad e-handelslösning som lyfter varumärket, skapar nya försäljningsmöjligheter och förenklar köpupplevelsen.
Sedan starten 2017 har Götefors Porslin etablerat sig som ett premiumvarumärke för porslin med tydlig nordisk prägel. För att möta en växande efterfrågan och skapa en digital upplevelse i nivå med produkternas kvalitet valde de att uppgradera från Quickbutik till Shopify.
Den nya sajten kombinerar en sober och nordisk design med funktioner som produktbevakning, multipack, merförsäljning i kassan och köpknappar direkt i produktlistningar. Genom integrationer med Fortnox, 3PL-lager och Mailchimp får Götefors dessutom bättre förutsättningar för logistik, administration och kundkommunikation.
En nyhet är även en outlet – en “butik i butiken” med äldre kollektioner, andrasortering och kampanjvaror. Lösningen innebar en viss komplexitet i Shopify men ger Götefors en tydlig kanal för att erbjuda hela sitt sortiment på ett genomtänkt sätt.
– “För oss var det viktigt att hela köpupplevelsen känns lika genomarbetad som våra produkter. Den nya webbshoppen speglar verkligen vårt varumärke och gör det enklare för våra kunder – oavsett om de handlar i Sverige eller internationellt”, säger Anna på Götefors Porslin.
Med Shopify som grund har Götefors Porslin nu en skalbar plattform som stödjer både tillväxt och framtida expansion. Redan idag finns webbutiken tillgänglig internationellt – och nästa steg blir att etablera en starkare närvaro på den tyska marknaden.