Artikel
Kodamera skapar ny kommunikationsplattform på Drupal för Porsche Club Sverige
Porsche Club Sverige, med sina 5500 svenska medlemmar, har valt Kodamera som produktionsbyrå för sina nya webbplattform som kommer att lanseras under 2014.
Under 2013 utvärderade Kodamera föreningen Porsche Club Sveriges nuvarande kommunikationsplattform och identifierade versamhetens mål, dess användare och användarnas behov. Målet var att skapa en helhetsbild över föreningens behov inför en nysatsning på föreningen webbplats och medlemshantering.
Tillsammans med representanter från föreningens styrelse och verksamheten genomfördes workshops och intervjuer med nyckelpersoner enligt processen effektkartläggning. När verksamhetens mål var kartlagt och behoven hos föreningens alla intressenter identifierats tog ett konceptförslag fram på vilka delar som bör ingå i den nya webbplattformen.
Med mål om ökat engagemang och delaktighet hos medlemmarna samt en förenklad administration för de ansvariga kommer en hållbar webbplattform med medlemmen i fokus tas fram av Kodamera under 2014.
Webbplatsen kommer att utvecklas i Drupal, version 7.
Om Porsche Club Sverige
Porsche Club Sverige är en ideell förening där drygt 100 funktionärer arbetar utan någon ekonomisk ersättning med ett gemensamt intresse - Porsche.
Den svenska klubben bildades 1976 och är idag den fjärde största i världen - bland totalt cirka 360 klubbar - med sina cirka 5500 medlemmar uppdelat på sju regioner från norr till söder. Endast den amerikanska, brittiska och tyska är större.