Artikel
Holistic fick en mer harmonisk webbplats
När hälsoföretaget Holistic Sweden AB hörde av sig till Kodamera hade de utvärderat flera byråer som inte lyckats skapa en webbplats som uppfyllde företagets önskemål. Efter lite skruvande stod Holistic dock med en förbättrad och förenklad sajt – som dessutom innehöll en uppgraderad återförsäljarwebb.
Holistic erbjuder kunskap och produkter inom hälsa och livsstil, med ambitionen att hjälpa människor att må bättre och utvecklas. Försäljningen sker inte direkt till konsumenterna, utan via återförsäljare utspridda över hela Sverige.
Därför var det också prioriterat att förenkla processen för kunder som vill hitta sin närmaste återförsäljare. Det har skett genom ett nytt filtreringsverktyg där användaren nu kan välja ort och kategori utifrån sina egna specifika kriterier. Såväl visuellt som strukturellt är förändringen omfattande.
Behöver inte längre förlita sig på den gamla webben
En annan nyhet är lanseringen av återförsäljarwebben, byggd i Drupal 7 och kopplad till Visma Business, som lanserades under 2017. Visma Business är ett affärssystem med lager- och logistikhantering och tack vare integrationen är det bland annat möjligt för återförsäljarna att enkelt se produkternas lagerstatus.