Artikel

Holistic fick en mer harmonisk webbplats

Adam Evertsson
Adam Evertsson19 januari 2018

När hälsoföretaget Holistic Sweden AB hörde av sig till Kodamera hade de utvärderat flera byråer som inte lyckats skapa en webbplats som uppfyllde företagets önskemål. Efter lite skruvande stod Holistic dock med en förbättrad och förenklad sajt – som dessutom innehöll en uppgraderad återförsäljarwebb.

image

Holistic erbjuder kunskap och produkter inom hälsa och livsstil, med ambitionen att hjälpa människor att må bättre och utvecklas. Försäljningen sker inte direkt till konsumenterna, utan via återförsäljare utspridda över hela Sverige. 

Därför var det också prioriterat att förenkla processen för kunder som vill hitta sin närmaste återförsäljare. Det har skett genom ett nytt filtreringsverktyg där användaren nu kan välja ort och kategori utifrån sina egna specifika kriterier. Såväl visuellt som strukturellt är förändringen omfattande. 

Behöver inte längre förlita sig på den gamla webben

En annan nyhet är lanseringen av återförsäljarwebben, byggd i Drupal 7 och kopplad till Visma Business, som lanserades under 2017. Visma Business är ett affärssystem med lager- och logistikhantering och tack vare integrationen är det bland annat möjligt för återförsäljarna att enkelt se produkternas lagerstatus.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

I vårt nyhetsbrev delar vi med oss av vår vardag som kretsar kring skräddarsydda webblösningar och vårt medarbetardrivna arbetssätt.

Vill du veta mer om hur vi behandlar personuppgifter?