Artikel
Kodamera siktar in sig på den ideella sektorn
Nu sjösätts Kodameras utökade erbjudande mot föreningar och förbund. Ett första steg i satsningen är införandet av regelbundna frukostseminarier – en aktivitet som har premiär i mitten av april.
Kodamera har arbetat tillsammans med aktörer ur den ideella sektorn ända sedan starten för drygt tio år sedan. Under 2014 blir aktörerna en tydligare uttalad målgrupp, vilket vd:n Jonas Sahlin ser kommer gynna både Kodamera och kunderna.
– Under året kommer vi att presentera tjänster och erbjudanden speciellt framtagna för föreningar och förbund. Vi ser att det i förlängningen kommer leda till en stor nytta för våra nuvarande och framtida kunder.
Den första insatsen blir införandet av regelbundna frukostseminarier. Träffarna syftar till att lyfta fram aktörer inom den ideella sektorn och skapa en arena för idéutbyten.
– I våra samarbeten med föreningar och förbund har vi upptäckt att det finns gott om spännande erfarenheter och kreativa idéer, men inte lika många samlingsplatser där de kan mötas och utvecklas. Det vill vi hjälpa till att förändra, säger Jonas Sahlin.
Det första frukostseminariet hålls den 16 april, 2014. Inbjuden gästföreläsare är Malin Ekelund från Göteborgs Räddningsmisson som kommer att prata om “Människor och livsberättelser som marknadsföring”.