Hoppa till huvudinnehåll

Artikel

Ny webbplats underlättar kontakt på MIPIM för Business Region Göteborg

Jonas Sahlin

Jonas Sahlin

Business Region Göteborgs digitala partner Kodamera har implementerat design av B2b-byrån Sandberg Trygg som har resulterat i den högaktuella webbplatsen för Business Region Göteborgs närvaro på fastighetsmässan MIPIM i Cannes.

Bild
Placeholder
Body

En gång om året möts internationella investerare och andra aktörer inom stadsutveckling på världens största fastighetsmässa – MIPIM i franska Cannes. Mellan den 15-18 mars 2016 finns Göteborgsregionen representerad tillsammans med 23 privata och tre kommunala bolag under ledning av Business Region Göteborg.

Intresset är stort på MIPIM för det utvecklingssprång Göteborgsregionen är mitt inne i. Med omfattande investeringsmöjligheter för internationella aktörer blir presentationen viktigare än någonsin.

B2B-byrån Sandberg Trygg står bakom design av monter på mässan såväl som innehåll och design till webbplatsen www.gothenburgatmipim.se. Innehållet blandar fakta om Göteborgsregionen med attraktiva berättelser om regionens utveckling.

Webbplatsen har utvecklats av Business Region Göteborgs digitala partner Kodamera och är byggd med senaste versionen av Drupal. Webbplatsen nyttjar en responsiv design för att besökare på mässan lätt ska kunna ta till sig innehållet på sina mobiltelefoner och lätt boka ett möte med representanter på plats i Cannes.

Webbplatsen är ytterligare ett steg i ett löpande arbete där slutresultatet ska bli en publiceringsplattform där Göteborg Business Regions webbredaktörer snabbt ska kunna skapa projektwebbplatser med specifikt innehåll och design.

Om Business Region Göteborg

Business Region Göteborg ansvarar för näringslivsutveckling i Göteborgs Stad och representerar 13 kommuner i regionen. Business Region Göteborg ska bidra till att skapa fler arbetstillfällen och därigenom åstadkomma en hållbar tillväxt i Göteborgsregionens näringsliv.